221756 logo center%20copy 248d32 large 1471289248

Angel Island. Een klein eiland in de buurt van Amsterdam. Vol met angel investeerders and startups. Pitchen? Nee, echte connecties.

Een unconference die de laatste virtuele barriere in de startup wereld wil doorbreken.

Dat is Angel Island.

Het is een festival georganiseerd door de community. Voor alle durfallen. Diegenen die het talent, de ambitie en het doorzettingsvermogen hebben om de toekomst vorm te geven. Angel Island is opgezet door community-leaders uit heel Nederland - met de ambitie om een spectaculair evenement te creeren dat volledig in het teken staat van het zinvol bij elkaar brengen van startups en investeerders.

Op 28 september vertrekt de geselecteerde groep startups en beginnende en ervaren investeerders met een vloot van schepen richting ‘het eiland’.

De meestgestelde vraag die ik krijg van startup founders is “hoe vind ik de juiste investeerder?” Gek genoeg krijg ik dezelfde vraag van angel investeerders”

Ton van’t Noordende, Partner at Keadyn, initiator Angel Island

Nederland heeft een snel groeiend startup ecosysteem. In 2016 heeft het European Digital Forum Nederland bekroond met de nummer 1 positie in Europa als testbed en launchpad voor startups & scale-ups. De positie van Nederland wordt verder benadrukt door initiatieven vanuit verschillende hubs in Nederland, bijvoorbeeld de Amsterdam Capital Week.

“De Amsterdam Capital Week staat volledig in het teken van het linken van startups en scale-ups met de juiste investeerders. We zijn erg blij dat Angel Island een van de flagship events is”

Anouk Bikkel, Program Director Amsterdam Capital Week

Waar de unicorns - bedrijven met een waardering van meer dan 1 miljard - voorheen uit London, Berlijn, Stockhoms of zelfs Tallin kwamen is nu ook Amsterdam lid van de “unicorn club” met succesvolle bedrijven als Booking.com, Adyen, Catawiki & JustEat.

De meest recente strategie die Nederland hanteert, geinitieerd door StartupDelta, is om alle startup hubs met elkaar te verbinden. Maar wat plekken als San Francisco en Palo Alto wel hebben mist in Nederland nog: De legacy van de “Paypal Mafia". Nederland heeft nog geen echt actieve angel investor community.

221761 screen%20shot%202016 08 15%20at%2023.08.16 50cfa7 large 1471295364

Er zijn veel traditionele bedrijven die hun portfolio willen spreiden en willen investeren in jonge bedrijven. De uitdaging is echter dat zij weinig ervaring hebben in het waarderen en beoordelen van deze nieuwe tech bedrijven,  die zich kenmerken door het ontbreken van een business model en klanten.

Wij geloven dat de jongste generatie van deze familiebedrijven de potentie heeft om angel investors te worden in deze startups. Daarnaast is er een groeiende groep oud-ondernemers en traditionele investeerders die ook graag de mogelijkheid op rendement willen combineren met een al dan niet actieve betrokkenheid bij startups.

Angel Island will de traditionele pitch- en keynote-gedreven events doorbreken en heeft de ambitie om 250 startup founders en 150 angel investors te verbinden. Om de kwaliteit van het evenement te waarborgen worden alle deelnemers van het event gecureerd. Wil jij bij deze unieke ervaring zijn op 28 september, vraag dan hier jouw uitnodiging aan.

“I’ll put it this way. Sea fort on a tiny island packed with cool people? Are you KIDDING ME? #awesome!

Dan Taylor, Heisenberg Media
Over Angel Island

We're connecting a curated group of charismatic, intelligent, purpose drive startup founders meeting virgin & angel investors in a spectacular setting.

We believe in the entrepreneurs that have the passion and determination, but still need the resources, to make a dent in the universe. In the first edition, we brought them face to face with the Angel Investors that could fund their ventures. In the second year, we brought them together with the European network of influencers that could grow their scope. This year, we will bring a fully customized experience with the purpose of sparkling collaborations amongst the most influential minds.

• 250 investors – partner level angels & venture capitalists
  • 150 founders – start-ups, scale-ups, unicorns & zebras